Zeznanie podatkowe w Niemczech przez internet. Idealne dla tych, którzy mają mało czasu, nie mogą wziąć urlopu lub po prostu im się nie chce. Zeznanie podatkowe przez internet to duże ułatwienie. W tym poradnik podpowiadamy jak złożyć takie zeznanie i o czym trzeba pamiętać.
Od 1999 roku istnieje możliwość złożenia zeznań podatkowych w formie cyfrowej. Ta z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Według Finanztip tylko w samym 2019 roku zarejestrowano ponad 28 milionów zgłoszeń cyfrowych.
Zalety zeznania podatkowego w Niemczech przez interent:
Oszczędność czasu to jedna z głównych zalet wypełniania zeznań podatkowych w formie cyfrowej. W większości programów podatkowych pola są wypełniane automatycznie na podstawie wprowadzonych danych. Gdy korzystasz z tego samego oprogramowania, istnieje możliwość przeklejenia.
Mniej błędów. Większość programów podatkowych posiada funkcję ostrzegania użytkowników w przypadku wprowadzenia błędnych lub pominiętych pól. Ostatecznie, minimalizuje to ryzyko błędnego złożenia zeznania podatkowego i ewentualnej kontroli ze strony urzędu skarbowego.
Kolejną zaletą elektronicznego składania deklaracji podatkowych jest to, że organom podatkowym często łatwiej jest je przetwarzać. W związku z tym zwrot podatku jest zwykle szybszy niż wersja papierowa.
Dla osób, które zawsze tkwią na papierze, wariant Elstera nie stanowi problemu. Zasadniczo ten sam formularz jest po prostu wypełniany na komputerze i wysyłany do urzędu skarbowego.
Co trzeba zrobić, aby złożyć zeznanie podatkowe online w Niemczech?
Z technicznego punktu widzenia, aby złożyć cyfrowe zeznanie podatkowe, potrzebujesz komputera (lub telefonu lub tabletu) z dostępem do Internetu, adresem e-mail i dostępem do Portalu Elster lub oprogramowania podatkowego.
Jeśli chodzi o dokumenty, zazwyczaj potrzebujesz tych samych informacji, co formularze papierowe, aby złożyć cyfrowe zeznanie podatkowe:
- Numer identyfikacji podatkowej (NIP)
- Dane osobowe, takie jak data urodzenia, imię i nazwisko, adres itp.
- zaświadczenie o dochodach
- Oprogramowanie do zwrotu podatku lub certyfikat Elster (typ podpisu cyfrowego)
Aby uzyskać certyfikat Elster, należy najpierw założyć konto w Mein Elster. Dla większości podatników opcja logowania do pliku zaświadczeń jest wystarczająca. Następnie wybierz „Certyfikaty osobiste” (persönliches Zertifikat) i wprowadź swoje dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, data urodzenia itp. Wszystko to odbywa się online. Dane aktywacyjne zostaną następnie przesłane pocztą. Po wprowadzeniu tych danych możesz pobrać plik certyfikatu. Certyfikat jest ważny przez trzy lata.
Dodaj komentarz